skutery Kymco serwisowanie skuterów miejskich pielęgnacja skutera Kymco

Właściwy serwis skutera

Co trzeba zrobić, by skuter służył nam jak najdłużej?

Większość Klientów, którzy decydują się na zakup skutera, w małym stopniu zdaje sobie sprawę, jakim sposobem dobrze go pielęgnować. Od należytej pielęgnacji uzależniona jest albowiem – krótko mówiąc – jego „żywotność”. Będziemy mieli szansę go używać dłużej, a podróż nim będzie dużo spokojniejsza. Jakie czynności powinniśmy spełnić? Po pierwsze: w ogóle nie zadręczać silnika intensywną jazdą, więc z manetką do oporu, albowiem może to bardzo zintensyfikować ciepłotę silnika, zaś w efekcie go zrujnować. Dodatkowo wszelkie popisy kaskaderskie musimy niestety oglądać w domu na ekranie komputera albo telewizora. Chodzi tu oczywiście o nagłe hamowanie bądź podróż na pojedynczym kole (przeważnie tylnym). Taka przejażdżka „wystawia na próbę” nasze zdrowie, natomiast nierzadko życie, skoro jest zespolona z niesamowitą prędkością. Przykładowo skuter Kymco powinniśmy oczyszczać manualnie. Myjka pod ciśnieniem absolutnie nie starczy, by precyzyjnie wyczyścić wszelkie komponenty (przeważnie te najmniejsze). Należałoby spędzić przy skuterze dużo więcej czasu. Sprawdzić dokładnie po każdej wycieczce wygląd jednośladu, np. w poszukiwaniu jakiś spodziewanych awarii. Trzeba wypolerować wydech, skontrolować czy w którymś miejscu nie ma korozji oraz czy hamulce są w właściwym stanie. Poleca się w jeden dzień w tygodniu skontrolowanie stanu oświetlenia i kół. Ponad to nie powinno się przekraczać dopuszczalnego przeciążenia, mianowicie ilości ekwipunku, który powinniśmy ze sobą zabrać.

Jakie usługi wchodzą w skład serwisu skuterów?

Wszystko zależy od tego, czy posiadamy dwusuwowy czy czterosuwowy motor. W przypadku skutera czterosuwowego należność z pewnością będzie odrobinę wyższa. W przypadku skutera dwusuwowego serwis Kymco zawiera w sobie: zmianę oleju w mechanizmie przekładkowym, analizowanie stanu świecy zapłonowej, weryfikowanie funkcjonowania układu hamulcowego, kontrolowanie ciśnienia w oponach, zawieszenia, wyglądu światła, przeczyszczanie motoru i gaźnika oraz wszelakie inne uniwersalne czynności, jakie my samodzielnie zaproponujemy, m in. pozbycie się widocznej awarii. Jeśli mamy motor czterosuwowy serwis pokrywa także wymianę oleju w motorze, przeczyszczanie filtra oleju i skorygowanie zaworów. Trzeba samodzielnie ubezpieczać maszynę przed niebezpiecznymi czynnikami, przykładowo solą na jezdni w trakcie zimy. W takiej sytuacji w ogóle nie powinniśmy nią jechać, albowiem sól jest kluczowym powodem powstawania korozji na wydechu. Po zimie należy zastąpić olej i inne płyny, przykładowo olej silnikowy, przekładniowy oraz amortyzatorowy.

Gdzie najlepiej zrobić serwis motocykla?

Zwykły warsztat oraz renomowany posiadają zapewne taką samą ilość pozytywów jak i słabości. Należy jednakże poświęcić im chwilę, żeby następnie w ogóle nie żałować błędnej decyzji. W upoważnionej stacji, w jakiej dokonuje się weryfikowania stanu i regeneracji jednośladów, mamy możliwość liczyć na rzetelność i znakomitą jakość obsługi. Przegląd zawsze jest wykonywany jednomyślnie z ustalonym harmonogramem, zaś udowodnieniem jego wypełnienia jest zaznaczenie tego w książce z gwarancją. Odbiorcy, którzy posiadają nowiutkie jednoślady Kymco, muszą stawiać się zawsze w określonym wcześniej terminie. Jeśli skuter będzie posiadał jakąś niepokojącą awarię, wówczas ASO w ramach gwarancji może przeprowadzić darmową konserwację. Wielkim atutem wspomnianego serwisowania jest szansa późniejszej odsprzedaży maszyny za atrakcyjną cenę.

Przewagą klasycznych warsztatów jest bezspornie opłata. Częstokroć w ASO należy zapłacić parę razy więcej za analogiczną usługę. Dlatego odbiorcy skuterów przeważnie wyznaczają reparacje oraz konserwację naturalnie w owych lokalizacjach. Jesteśmy na wygranej pozycji, jeżeli mechanik zna się na rzeczy, np. zyskał zawczasu kwalifikacje w regeneracji konkretnych modeli owych maszyn. Można mieć styczność także ze stwierdzeniem: „Z pewnością nie będę tego naprawiał, bowiem się najzwyczajniej w świecie na takich rzeczach wcale nie znam”. W tej sytuacji mechanik chociaż jest względem nas otwarty. Niekorzystnym aspektem będzie tu niedobór kwalifikacji, jaki jest sprawiony tym, iż nieupoważnione punkty nie mają zwyczajnie dostępu do zawodowych treningów. Natomiast w związku z tym do istotnych informacji, m in. o bardzo złożonej elektronice w konkretnym typie motoru. Mamy szansę w takim przypadku wydzwaniać do niemałej ilości serwisów, z czego najwięcej nawet nie podejmie się dopełnienia usługi. Niezależne punkty mogą jednakże specjalizować się w sferze jednośladów, m in. cross i wtedy mamy szansę otrzymać rzetelną usługę za średnią cenę.

Ostatecznie warto zauważyć, iż rękojmia od wykonawcy wcale nie obejmuje w szeregu rozmaitych sytuacji, np. jeśli zainstalujemy w naszym jednośladzie części składowe od nieupoważnionego producenta czy kiedy nie będziemy użytkowali motoru zgodnie z przeznaczeniem (przykładowo będziemy naruszać stosowną prędkość, jechać bohatersko na jednym kole). Jeśli chcesz odszukać więcej interesujących wiadomości w temacie skuterów kliknij w ten link – Skuter Kymco