Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Parkingi lotniskowe w Gdańsku

Jak się przygotować do podróży samolotem?

Niewątpliwie istotne są trzy kroki: zamówienie parkingu przy lotnisku, zorganizowanie „ładunku” według określonych wskazówek i odprawa. Parking powinien być położony blisko lotniska, abyśmy nie musieli przebywać jeszcze pozaplanowej drogi z bagażami (w większości przypadków nadzwyczaj dużymi). Powinniśmy uprzednio przeszukać niewygórowane oferty w Internecie oraz wyszukać parking z najkorzystniejszym dojazdem i najszybszym dojściem na lotnisko. Dużo firm zamieszcza na swoich stronach Galerie zdjęć i filmy, z których mamy szansę jasno wywnioskować, gdzie dokładnie znajduje się postój. Najlepiej zobaczyć najbliższe otoczenie, zaznajomić się z mapami dojazdu i cennikiem. Jeżeli chodzi o ładunek, to należy zaznajomić się z konkretnymi wiadomościami dla pasażerów udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Po pierwsze z listą obiektów zakazanych do przewozu w bagażu kabinowym, uproszczoną infografiką omawiającą wnoszenie płynów, aerozoli oraz żelów na pokład samolotu. Przed odprawą musimy:

  • rozpatrzyć wymogi transportu, mianowicie część umowy pomiędzy podróżnym i przewoźnikiem
  • sprawdzić, czy mamy wszelkie dokumenty konieczne do odprawy
  • skontrolować, czy nasz bagaż (podręczny, rejestrowany, nietypowy) spełnia warunki co do wielkości podyktowanych przez przewoźnika
  • odnotować telefon kontaktowy linii lotniczej (albo do call centre), który będzie pomocny w przypadku ewentualnych pytań

Należy pamiętać, iż po przyjechaniu na lotnisko czekają nas dwa ważne etapy: odprawa biletowo – bagażowa i kontrola bezpieczeństwa. Zatem zaleca się, aby przyjechać na lotnisko dużo przed momentem odlotu. Stąd zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przejazdem na lotnisko oraz odbiorem po przylocie jest niezwykle funkcjonalnym oraz niezawodnym wyjściem. Dzięki niemu mamy możliwość zaoszczędzić rzeczywiście wiele cennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa rozpoczyna się w okresie wyznaczonym przez przewoźnika i jest oznaczona logo przewoźnika, nazwą portu końcowego, numerem rejsu i godziną odlotu. Dopiero po otrzymaniu karty pokładowej i nadaniu ładunku powinniśmy podążyć do kontroli bezpieczeństwa. Potem trzeba cierpliwie oczekiwać, aż samolot będzie ostatecznie przygotowany do przelotu, zaś asystenci obsługi pasażerskiej poproszą nas na pokład.

Rodzaje bagażów i związane z nimi ograniczenia

Pierwszym rodzajem jest bagaż notowany, który jest transportowany zupełnie pod opieką przewoźnika. Podstawą ewidencji jest przekazanie przywieszki bagażowej, zaś obostrzenia dotyczą przeważnie jego ciężkości (pobierane są nadprogramowe opłaty za większość albo całość bagażu oraz za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny nie jest notowany i przez pełny okres trwania lotu przebywa pod kontrolą podróżnego. Zastrzeżenia w takim przypadku dotyczą ciężkości i rozmiarów. Jeśli nasz bagaż się w nich nie mieści, zostanie przewieziony jak ładunek ewidencjonowany. Z kolei ładunek niestandardowy dotyczy unikatowych obiektów, np. deskorolek. Idealnym planem jest na pewno zmierzenie naszego ekwipunku (jeśli nie zaopatrzyliśmy się w specjalne torby czy walizki wykonane zgodnie z wytycznymi udzielonymi przez ULC). Mamy możliwość to wykonać w mieszkaniu albo na parkingu lotniskowym, na który powinniśmy przybyć zdecydowanie wcześniej.

Materiały zakazane do przewozu w bagażu podręcznym i rejestrowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy posiadać broni palnej (oraz jakiejkolwiek innej broni), rekwizytów o ostrych rantach albo granicach, tępych instrumentów, materiałów wybuchowych, substancji łatwopalnych, chemicznych, toksycznych, płynów oraz wyrobów o analogicznej lepkości. W ekwipunku notowanym w ogóle nie wolno transportować żadnych produktów wybuchowych, substancji palnych, chemicznych oraz toksycznych.

Do broni palnej należą, m. in. broń bojowa oraz sportowa (pistolety śrutowe, części składowe broni palnej, paralizatory elektryczne, czy wiatrówki i rewolwery pneumatyczne). W żadnym przypadku nie możemy przewozić żyletek, skalpeli, tasaków rzeźniczych, szabel, szpad i lasek z ukrytą szpadą czy narzędzi roboczych, np. wiertarek (które można zaliczyć do kategorii rekwizytów o ostrych granicach lub końcach). Do instrumentów tępych należą kije baseballowe, pałki elastyczne lub sztywne, rakiety do gry w „lacrosse”, itp. Niebezpieczeństwem dla zdrowia podróżnych oraz załogi są również zapalniki, gaz i pojemniki na gaz, repliki lub imitacje materiałów do urządzeń wybuchowych oraz ich części składowe, zapałki o przedłużonym ładunku siarkowym (tzw. sztormówki), oraz łatwopalne ciekłe paliwo (zatem grupa: przedmioty wybuchowe i substancje łatwopalne). Oprócz tego na pokładzie samolotu nie mogą znajdować się płynne baterie elektryczne, substancje wybielające, trucizny, izotopy lecznicze, zakażona krew, a także żele, pasty, emulsje (przykładowo syropy, dezodoranty, czy aerozole.

Bagaż notowany w ogóle nie może zawierać głównie dwóch ostatnich typów rekwizytów, więc produktów wybuchowych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany ofertą parkingu w pobliżu lotniska w Trójmieście, kliknij w ten odnośnik – parking przy lotnisku w Gdańsku