Pozycjonowanie stron internetowych Tworzenie stron www Projektowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie stron www

Wszyscy świetnie wiemy, iż Internet stanowi morze możliwości i również ogrom rewolucyjnych narzędzi, jakie mają pomagać w „zdobywaniu serc” nowych Klientów i wzmacnianiu wierności „dawnych”. Prócz promocji zewnętrznej i wewnętrznej, która wbrew temu, co się powszechnie mówi, bardzo efektywnie wpływa na potencjalnych nabywców, mamy dodatkowo perspektywę wyzyskiwania Internetu do reklamowania swojej marki oraz demonstrowania swoich autorskich produktów bądź usług. Rutynowa reklama w postaci zbyt nudnej lub natarczywej nie da takich zysków, jak „przebiegle” opracowana i wypozycjonowana strona internetowa. Czemu? Na owo pytanie zamierzamy w bieżącej chwili dokładnie i fachowo odpowiedzieć.

Co jest przyczyną niskiego usytuowania mojej strony w rankingu Google?

Mianowicie należy sobie w tym czasie odpowiedzieć na kolejne pytania: czy opracowując własną stronę internetową pamiętaliśmy o kontrahentach lub o tym, co nam się szczególnie podoba? Czy teksty opublikowane na naszej stronie są optymalnej jakości, mianowicie czytelne, przystępne oraz profesjonalne? Czy wystarczająco często poprawiamy swoją stronę? Czy w opracowanych artykułach uwzględniliśmy frazy kluczowe, które linkują do dalszych podstron? Profesjonalnie skonstruowana strona internetowa w ogóle nie będzie na 100-nej „miejscówce” w najsłynniejszej na świecie wyszukiwarce sieciowej jaką jest Google. I nie chodzi tutaj jedynie o sprawy dotknięte w zadanych wyżej pytaniach. Chwyty na pozycjonowanie stron internetowych, jakie użytkownicy nieprzerwanie publikują w Internecie, tak naprawdę są tylko ogólnikami. Oznacza to, iż niestety nie wypozycjonujemy strony bazując na nich. Nikt nie zdradzi tajemnicy pozycjonowania na blogu, zwłaszcza jeśli jest to jego specjalizacja. Kierujmy się zasadą racjonalizmu – umieszczenie strony przedsiębiorstwa na czołowej stronie we wspomnianej wyszukiwarce nieco kosztuje, głównie jeżeli pragniemy, ażeby się ona tam utrzymała dłużej niźli parę minut. W szeregu przypadków można zakupić wpisy za przysłowiowe „parę groszy”, jednak przeważnie pozycjonowanie realizuje się na zasadzie spamu. Efekt? Firmowa strona zostaje zablokowana przez Google.

Czy tworzenie strony jest naprawdę takie proste?

Naturalnie naszą stronę internetową mamy szansę utworzyć samodzielnie. Pozostaje jednakże pytanie: w jaki sposób będzie przeglądało ją Google? Momentami odnosimy wrażenie, iż całość zrobiliśmy tak jak być powinno, jednak strona leci na kolejne miejsca w wyszukiwarce. Najprawdopodobniej skorzystaliśmy z dowolnego szablonu (płatnego lub darmowego) i standardowo „zapełniliśmy go” artykułami, zdjęciami, filmikami itp. Nie jest to odpowiedni zamysł, szczególnie na markową stronę. Tworzenie stron internetowych musimy pozostawić programiście, grafikowi i pozycjonerom. Po pierwsze – skoro praktycznie w ogóle nie posiadamy wystarczającej wiedzy, stracimy mnóstwo czasu na jej „przetrawienie”. Po drugie – obierając ową drogę musimy przewidzieć pracę dwu-etatową. Po trzecie – przy powstawaniu strony firmowej nie pracuje jedna osoba, tylko kilka. Prościej oraz efektywniej jest polecenie profesjonalistom niniejszej pracy (i jest jej sporo). Analogicznie rzecz ma się z tworzeniem sklepów internetowych. Samo tworzenie tekstów zajmuje ogrom czasu, a muszą one nierozerwalnie dotyczyć zawartości firmowej strony. Pozycjonowanie trwa od kilku do kilkunastu tygodni, a na początku może praktycznie w ogóle nie być zauważalny żaden ruch na stronie.

Na co konkretnie zwracać uwagę?

Istnieje przynajmniej kilkanaście czynności, na które należy obowiązkowo spojrzeć przy planowaniu strony internetowej oraz jej pozycjonowaniu – niżej znajdują się te najaktualniejsze.

W czasie opracowywania strony
  • Powinna być bezproblemowa w odnalezieniu
  • Powinniśmy zagwarantować markowej stronie sprawdzoną platformę hostingową
  • Adres strony powinien być prosty i łatwy do zapamiętania
  • Typ aktywności zawodowej określmy w najdrobniejszych szczegółach (jaki jest przedmiot naszej działalności itp.)
  • Zagwarantujmy sobie pożądane opinie (reputację)
  • Opiszmy konkretnie w jaki sposób Kontrahenci mają się z nami kontaktować (m in. poprzez dołączenie do koszyka wybranych artykułów, kontakt telefoniczny)
  • Sprawmy, aby strona oraz jej zawartość była skonstruowana w harmonii z zasadami pożyteczności
  • Rozmieśćmy dane kontaktowe w wyrazistym miejscu
Podczas pozycjonowania
  • Jak Google ustala ranking?
  • Co należy zrobić, by firmowa strona znalazła się na czołowej lokalizacji?
  • Jak zadziałać, ażeby Google nie usunęło naszej strony z efektów wyszukiwania?
  • Wymyślamy nadzwyczaj korzystne frazy do pozycjonowania
  • Modyfikujemy stronę w taki sposób, aby Kontrahenci zawsze na nią wracali
  • Linkujemy, a nie spamujemy
  • Konstruujemy własne zaplecze odsyłaczy
  • Korygujemy funkcjonowanie firmowej strony internetowej z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi

Powinniśmy wspomnieć – jeśli Google wyrzuci naszą stronę z wyników wyszukiwania, często powrót jest niewykonalny. Lepiej nie krążyć w gąszczu internetowych „dobrych rad” i zostawić kompetentne projektowanie stron osobom, które posiadają rozległą wiedzę i doświadczenie.

Więcej informacji znajduje się na stronie – Pozycjonowanie stron internetowych Gorzów